Monday 30 September 2013

Ülesanne 2. 

Valin teadmusjuhtimise analüüsiks organisatsiooni, milles töötan. Tegemist on Kagu-Eesti väikeasulas paikneva kutsekooliga. Koolis töötab u 100 töötajat, millest 75% moodustavad pedagoogid (üldainete õpetajad ja kutseõpetajad). Õpilasi on koolis ligi 800. 

Uue info saamiseks toimuvad infotunnid (pedagoogidele), infovahetunnid (õpilastele), koosolekud ja nõupidamised (juhkond, metoodilised, õppekorraldus, praktikakorraldus ja muud komisjonid jt), omavahelised vestlused, töörühmad, nõukogud (õppenõukogu, koolinõukogu). Infot on võimalik saada lisaks eelpool nimetatule ka infostendidelt (ka interaktiivne). Enam toimub suhtlus pedagoogide, õpilaste ja teiste organisatsiooni töötajate vahel, vähem aga suhtlustasandil kool-lastevanemad. Lastevanematega suhtlevad eelkõige kursusejuhatajad. Suhtlus toimub nii otse "inimeselt-inimesele" kui ka läbi veebi (nt individuaalsed e-kirjad, listidesse saadetud e-kirjad). Koolituste, õppereiside, stažeerimiste käigus omandatud teadmised jõuavad perosnalini läbi aruannete, analüüside, ettekannete, sisekoolituste. Tihti edastakase aruandeid ja analüüse listidesse. Traditsiooniks on kujunenud sisekoolituste sari "Kolleegilt kolleegile",  mille käigus on igal kooli töötajal võimalus kolleegidega jagada koolitustel, õppepäevadel, õppereisidel jm, kogetut.  

Teadmised talletatakse enamasti veebi ja andmebaasidesse (e-kirjad, kooli koduleht, intranett, eKool, EHIS, EKIS, ka kooli Facebooki grupid ja avalik leht), aga ka nt kooli lehte "Aeg ja Vaim" (nii veebis kui ka paberkandjal).  
Teadmisi kasutatakse eelkõige oma edasises töös, on see siis õppetöö, ürituste organiseerimine, õpirände projekti läbiviimine vm.    

Teadmiste rakendamise protsessis toimub eelkõige n-ö hierarhiline kontroll. Juhtkond viib läbi arenguvestlusi, mille aluseks on tööanalüüsid ja töökavad. Pisteliselt kontrollitakse eKooli sissekandeid ja nende vastavust töökavadega. Töökavade kooskõlastamisel kontrollitakse nende vastavust õppekavadega. Samuti jälgitakse organisatsiooni liikmete missiooni, visiooni ja väärtuste tundmist ning järgimist oma töös.

Organisatsioon, milles töötan, on pidevas muutumises - läbi on viidud õppehoonete renoveerimine, kasvuhoone ehitus jmt. Ees ootab õppekavade reform, sest muutunud on kutsestandardid ja uuendatud riiklikud õppekavad. Üha enam toimub teadlik teadmusjuhtimine. Sisse on viidud sisekoolituste sari "Kolleegilt kolleegile", üha sisukam on kooli leht "Aeg ja Vaim", mis ilmub tihedamalt kui kunagi varem. Ees ootab akrediteerimine...


Kas soovitaksin midagi muuta? 

Praegu ei saa rahul olla eKooli toimimise ja organisatsiooni töösse sobivusega. Hetkel otsitakse paremat ja sobivaimat andmebaasi, mida edaspidiselt kasutsusele võtta. 

No comments:

Post a Comment